TRAINING MINDFULNESS

Wat is mindfulness?

Kort gezegd is mindfulness: met aandacht leven in het hier-en-nu. Met mindfulness leer je stilstaan bij zaken die je normaal niet opmerkt. Je zou het kunnen zien als een vorm van meditatie. Door je aandacht te sturen, kun je afstand nemen van de gedachten die continu door je hoofd schieten. Je leert om bewuste keuzes te maken in plaats van alles vanuit een automatisme te doen. Hierdoor word je rustiger en kun je je beter concentreren en ontspannen.

Wetenschappelijk onderzoek

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat mindfulness zorgt voor een hogere kwaliteit van leven en positieve veranderingen teweegbrengt in cognitief en neurobiologisch functioneren. Mindfulness verandert de manier waarop iemand naar zichzelf en naar de wereld kijkt en daar vervolgens op reageert. Meer hierover.

Wanneer kan mindfulness helpen?

De mindfulnesstraining is iets voor jou als:

  • Je meer rust in je leven wilt.
  • Je het gevoel heb dat je continu achter de feiten aanloopt.
  • Je jezelf beter wilt leren kennen en onder alle omstandigheden in balans wilt zijn en blijven.
  • Je wilt leren stilstaan bij de dingen die belangrijk voor je zijn.


Mindfulness heeft een goede uitwerking bij:

  • Burn-out/werkstress
  • Depressie/somberheid
  • Spanning/nervositeit
  • Piekeren/onrust
  • Slaapproblemen
  • Chronische pijnklachten

Mindfulnesstraining

De mindfulnesstraining bestaat uit 9 bijeenkomsten:

  • 8 bijeenkomsten van 2 uur
  • 1 stiltemeditatie van 4 uur

Data:

……